میکس فایل

۵۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:40

فهرست و توضیحات:
بهره برداری

چاهها

انواع چاهها درصنعت نفت :
بطور کلی استخراج نفت ازمخازن به دو صورت انجام می گیرد .
الف &ndash استخراج بصورت طبیعی :
عواملی که باعث رانش نفت از مخازن بصورت طبیعی می شوند عبارتند از :
فشار آب تحتانی مخزن (اینگونه مخازن را water deriveگویند .
فشار گاز گنبدی مخزن (اینگونه مخازن را Gas cap derive می گویند .)
فشارحاصل ازگازمحلول درنفت (اینگونه مخازن راdisolve derive می گویند.)




ب &ndash استخراج بصورت مصنوعی :
دراینگونه مخازن بعلت عدم وجود گاز وفشار لازم است . بوسیله بکارگیری ادوات و وسائل نفت درون مخزن خارج گردد . اهم روشهای مورد استفاده عبارتند از :
نصب تلمبه pump
تزریق گاز Gas Ingection
تزریق گاز به روش گازرانی Gas Lift
تزریق آب water Ingection
راه اندازی با گاز Gas Kick of system
عملیات تفکیک گاز ازنفت :
تعریف تفکیک : تفکیک عبارت است از جداسازی گاز همراه نفت تحت شرایط خاص درظروف جداکننده . seperators
عملیات تفکیک ممکن است از جدا کننده های سرچاهی بنام well Head seperator و همچنین واحد بهره برداری انجام شود .
الف &ndash دستگاه تفکیک سرچاهی .
این دستگاه در نزدیکترین فاصله با چاه نصب می شود واولین مرحله وعملیات تفکیک گاز ازنفت را انجام می دهد . علل نصب دستگاه تفکیک سرچاهی .
درمناطق کوهستانی به منظور جلوگیری از Gas lock .
برای هماهنگ کردن فشار چاهها در چند راهه واحد بهره برداری .
بمنظور ازدیاد تولید ازچاه .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

ماده7- قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد. تبصره1- حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر داردتوسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. تبصره 2- در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود قرارداد دائمی تلقی می شود. ماده8- شروط مذکور در قراردادکار یا تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایائی کمتر از مقررات در این قانون منضور ننماید. ماده9- برای صحت قراردادکار در زمان بستن قرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است: الف- مشروعیت مورد قرارداد. ب- معین بودن موضوع قرارداد. ج- عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر. تبصره- اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است مگر آنکه بطلان آنها درمرجع ذی صلاح به اثبات برسد. ماده10- قراردادکار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید حاوی موارد ذیل باشد : الف- نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد. ب- حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن. ج- ساعات کار تعطیلات و مرخصیها. د- محل انجام کار. ه- تاریخ انعقاد قرارداد. و- مدت قرارداد چنانچه کار برای مدت معین باشد. ز- موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب نماید. تبصره- در مواردی که قراردادکار کتبی باشد قرارداد در چهار نسخه تنظیم می گردد که یک نسخه از آن به اداره کارمحل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزدکارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و در کارگاههای فاقد شورا در اختیار نماینده کارگر قرار میگیرد. ماده11- طرفین می توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی بی آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد رابطه کار را قطع نماید. در صورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کاگررابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.

فرمت ورد تعداد صفحات 27



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 78 صفحه می باشد.

فهرست مطالب
چکیده ۶
مقدمه ۸
(سوال پژوهش) ۹
(فرضیه پژوهش) ۹
(هدف پژوهش) ۱۰
(ضرورت پژوهش) ۱۰
مفاهیم و واژه ها ۱۲
لکنت زبان ۱۲
افسردگی ۱۳
مقدمه ۱۵
یافته های پژوهش ۱۶
۱-۱ تعریف اختلالات زبانی: ۱۶
۱-۲ خصوصیات اختلالات زبانی ۱۷
۱-۳ شیوع اختلالات زبانی ۲۱
۱-۴ انواع اختلالات زبانی ۲۲
اختلالات تولیدی ۲۲
علل اختلالات تولیدی ۲۴
انواع اختلالات تولیدی ۲۷
موارد بالینی اختلالات تولیدی ۲۸
اختلالات سلیسی گفتار ۲۹
تندگویی ۳۰
لکنت زبان ۳۰
علل لکنت زبان ۳۱
نظریه دکتر نایب دونلاپ ۳۳
درمان پیشنهادی دکتر دونلاپ ۳۴
درمان پیشنهادی ۳۷
نظریه دکتربوم از لندن انگلستان ۳۷
درمان پیشنهادی دکتر بوم ۳۹
انواع لکنت زبان ۴۱
موارد بالینی لکنت زبان ۴۲
علائم هشدار دهنده ۴۵
لکنت زبان و اختلال ارتباطی NOS 50
همه گیری شناسی ۵۰
سبب شناسی ۵۱
تشخیص ۵۳
ملاکهای تشخیص لکنت زبان از DSM-IV 53
ویژگی های بالینی ۵۴
درمان (DSM-IV) 56
ماهیت افسردگی ۶۱
جامعه آماری ۶۳
نمونه آماری ۶۳
روش نمونه گیری ۶۳
روش تحقیق ۶۴
ابزار اندازه گیری ۶۴
۵-۱-۳- نمره گذاری ۶۵
۶-۱-۳- روش جمع آوری ۶۶
۷-۱-۳- روش آماری ۶۶
مقدمه ۶۹
فرضیه ۶۹
۲-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه مورد نظر ۷۲
خلاصه پژوهش ۷۵
بحث و نتیجه گیری ۷۵
محدودیت ها و مشکلات پژوهش ۷۶
پیشنهادات ۷۶
منابع ۷۷


مقدمه
زبان به معنای اعم عبارت است از وسیله کلامی یا غیر کلامی که جهت تفاهم و تفاهیم بین موجودات زنده به کار می&zwnj رود و غنی ترین تجارب آدمی را ایجاد می&zwnj نماید. (بلو اشتاین ۱۶۹۹) زبان در واقع نه تنها ارتباط فرد را با درون گروه و برون گروه فراهم می سازد بلکه وسیله ای برای انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است به علاوه وسیله تنظیم زندگی بشر نیز می&zwnj باشد. چه در اطراف انسان امور پراکنده وجود دارد که زبان آنها را طبقه بندی کرده و نامگذاری می&zwnj کند (ریبو بروبیکر ۱۹۷۷ آزاد ۱۳۸۰).
گروهی از روانشناسان اندیشه را کلام صامت و زبان را فکر گویا دانسته و حتی با استفاده از وسایل فیزیکی دقیق ثابت کرده اند که هنگامی که فکر می&zwnj کنیم در حقیقت به نوعی دستگاه تلکس خود را به کار می اندازیم (برنشتاین ۱۹۶۶ به نقل از فریاد درخشان ۱۳۸۲).
با توجه به آنچه گفته شد می&zwnj توان زبان را عامل اساسی در رشد و تکامل اجتماعی عقلانی و اخلاقی انسان دانست پژوهشهایی که توسط روانشناسان شوروی صورت گرفته حاکی است که کاربرد زبان موجب تسریع در اکتساب رفتارهای مختلف و تصمیم به جا در کودکان می&zwnj گردد (جایخوف ۱۹۸۴ عبادی ۱۳۸۰).
همچنین بررسیهای متعدد نشان می&zwnj دهد که کودکانی که رشد هوشی سریع دارند، سخن گفتن را زودتر شروع می&zwnj کنند (کراوتیز ۱۹۶۶، به نقل از فریاد درخشان ۱۳۸۱).
یکی از عقب&zwnj ماندگی ذهنی و بدنی اختلال در رشد تکلم شناخته شده است علاوه بر اهمیت رشد تکلم و تاخیر آن در سازگاری های اجتماعی افراد می&zwnj توان از اهمیت تکلم در رابطه با وضعیت اقتصادی و میزان تحصیلات فرد نیز سخن گفت با توجه به اهمیت زیادی که برای تکلم برشمردیم اختلال در تکلم می&zwnj تواند مشکلات زیادی در جنبه های مختلف اقتصادی تحصیلی و اجتماعی افراد مبتلا ایجاد کند (به قول پیچسمن ۱۹۸۶) لکنت زبان چیزی بیش از قطع جریان روان واژه هاست که از آن به عنوان ناروانی صحبت می&zwnj کنیم لکنت زبان ناشی از واکنشهای عاطفی در مقابل تجربه های تلخ گفتاری است.
(سوال پژوهش)
آیا بین اختلال تکلم (لکنت زبان) و میزان افسردگی کودکان شهر تهران رابطه وجود دارد؟
آیا کودکان دچار لکنت زبان از کودکانی که روان و عادی صحبت می&zwnj کنند افسرده تر هستند؟
(فرضیه پژوهش)
بین میزان افسردگی دانش&zwnj آموزان مقطع راهنمایی (سال سوم) دچار لکنت زبان در شهر تهران با دانش&zwnj آموزان عادی همان سن تفاوت وجود دارد.

(هدف پژوهش)
هدف این پژوهش بررسی رابطه لکنت زبان با افسردگی است بدین معنی که میزان افسردگی در بین افراد دارای لکنت زبان تا چه حد با افراد سالم (بدون لکنت) متفاوت است.

(ضرورت پژوهش)
زبان وسیله تفهیم و تفاهم و وسیله ارتباط بشر است و هر نوع اختلال که در زبان و بیان به وجود بیاید خللی در روابط اجتماعی به وجود می&zwnj آورد. توجه به این اختلال به دلیل وجود عدد نسبتاً زیاد کودکان یا افرادی که دچار این اختلالات هستند دارای اهمیت فراوان می&zwnj باشد.
از علل دیگری که باید حتماً به افراد دارای این اختلال توجه و رسیدگی بیشتری نمود، علت عاطفی ارثی، خانوادگی و اقتصادی است و عدم توجه به افراد دارای اختلال گویایی، موجب رنجش عاطفی آنان می&zwnj شود. و از آن جایی که این افراد همیشه در سنین کودکی باقی نخواهند ماند بلکه بزرگتر شده و وارد اجتماع می&zwnj شوند. آن وقت است که به علت بی توجهی به وضع عاطفی در کودکی به این نقص خود پی برده اند نسبت به اجتماع در آنها کینه ایجاد می&zwnj شود (یریس، ۱۹۷۷، داوریان، ۱۳۶۷).
همچنین بی توجهی به ناسازگاری حسی- حرکتی کودک در دوران کودکی و نوجوانی موجب سوق دادن او با ناسازگاری در دوران جوانی خواهد شد. از نظر خانوادگی هم این موضوع حائز اهمیت است که وقتی چنین فردی خود ناخواه خانواده ای تشکیل می&zwnj دهد چگونه می&zwnj تواند فرزندان سالم تربیت کند؟
چگونه می&zwnj توان به فرزندانی که در دامان او لب به سخن باز می&zwnj کنند طریقه سخن گفتن درست کلمات را بیاموزند؟ باید حداقل مرجعی باشد که پدران و مادران این کودکان بتوانند با مراجعه به آن مکانها مشکلات خود را رفع کنند. و احیاناً راهنمایی نیز بشوند. به آنها یاد داده شود که از نظر عاطفی چگونه با کودکان مبتلا به اختلالات گویایی خود رفتار کنند. تا آنها احساس حقارت نکرده و به خاطر این نقض قابل علاج، نقایص دیگری پیدا نکنند. گوشه گیر، دور از اجتماع و کینه&zwnj توز بار نیایند. اینگونه تحقیق های اجتماعی اگر با دلسوزی و علاقه&zwnj مندی انجام شود می&zwnj تواند تا حدی توجه خانواده ها و اجتماع را به این موضوع جلب کند: زیرا همین امر باعث می&zwnj شود خانواده ها زودتر به وضع کودک پی برده و در نتیجه شانس بیشتری در معالجه کودک خود داشته و بنابراین توجه به این امر چه بسا موجب تسریع معالجه فرد مبتلا نیز بشود (یریس، ۱۹۷۷، داوریان، ۱۳۶۷).
از طرف دیگر می&zwnj توان با استناد از اطلاعات حاصل از این تحقیق برنامه ریزی های موثری جهت راهنمایی و کمک به افراد مورد مطالعه با توجه به توانمندی ها و خصوصیات آنها انجام داده و به ویژه این بررسی باعث می&zwnj گردد که علاوه بر یافتن دیدی کمی جهت نگریستن و برخورد با این اختلال در زمینه ای یادگیری اجتماعی و سایر جنبه ها می&zwnj توان با اختیار گزاردن این اطلاعات به خانواده ها در آموزش آنان طرز برخورد آنها با افرادی که دارای این اختلال هستند را نیز کنترل و تعلیم نمود. تا برخوردهای غلط موجب بروز احتمالی ناراحتی ها و مشکلات جنبی نشوند.
شناخت ویژگیهای بارز روانی این افراد در زمینه عاطفی- هیجانی موجب استفاده صحیح از نیرومندی های موجود در افراد دارای لکنت زبان می&zwnj گردد.
همچنین اگر بتوان در سطح وسیعی و بطور همه جانبه به این توانمندی ها توجه کافی مبذول داشت می&zwnj توان انتظار داشت که در پایان دوره آموزشی دبیرستان این افراد یک رضایت روانی در ارتباط با نوع و کیفیت آموزشی که دارا بودند برخوردار شوند. (یریس، ۱۹۷۷، داوریان، ۱۳۶۷).
مفاهیم و واژه ها:
لکنت زبان:
اختلال ریتم و سلامت تکلم که ممکن است بصورت سیلابها و کلمات یا انسداد در تولید آنها باشد (جانسون پورافکاری ۱۳۶۸).
تعریف عملیاتی لکنت زبان:
منظور از لکنت زبان در پژوهش حاضر افرادی هستند که با مراجعه به مراکز گفتار درمانی بنا به تشخیص متخصصان گفتار درمانی دارای لکنت زبان می&zwnj باشند و به عنوان فرد لکنتی تشخیص داده شده&zwnj اند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

موضوع :دانلود آموزش آنلاک بوتلودر گوشی ال جی LG G4 با لینک مستقیم

فایل آموزشی

فایل درایو گوشی

فایل فست بوت

با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم پدوفایل



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه5

فهرست مطالب

-3ویژگیها

-4بسته بندی

-5نشانه گذاری

کودشیمیائی اوره - ویژگیها و روشهای آزمون

-0مقدمه

اوره یکی از کودهای شیمیائی ازتی است که از سوی ریشه و برگ گیاه جذب میگردد. بصورت جامد و محلول بکار می رود و بیش از کودهای ازتی دیگر کاربرد دارد.

اوره به دو شکل پریل 1 و گرانول 2 به بازار عرضه میگردد.

این کود به دو صورت زیر تهیه و عرضه می شود:

-1روکش دار

-2بدون روکش

-1هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها، بسته بندی، نشانه گذاری، نمونه برداری و روشهای آزمون کود اوره میباشد.

-2تعاریف و اصطلاحات

در این استاندارد واژه ها و اصطلاحات با تعاریف



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

فایل pdf و 110 صفحه میباشد.

اثر:مرتضی هومان فرد و محمدجواد فتوحی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

اگر مکرراً دچار سردرد شوید حتماً دوستان و اطرافیان به شما توصیه می&zwnj کنند که برای معاینه چشم و کنترل شماره عینک به چشم پزشک مراجعه کنید. اما آیا واقعاً مشکلات چشمی می&zwnj توانند باعث ایجاد سردرد شوند؟

یک عقیده عمومی شایع ولی نادرست این است که خستگی چشم ناشی از عیوب&zwnj انکساری یا انحراف چشم مخفی از علل شایع سردرد است. گرچه عیوب انکساری و انحراف چشم مخفی باید در صورت وجود تصحیح شوند و گاهی تصحیح آن&zwnj ها به بهبود سردرد کمک می&zwnj کند، اما در اغلب موارد سردرد ربطی به شماره عینک فرد ندارد. البته برخی از بیماری&zwnj های چشمی می&zwnj توانند سردرد ایجاد کنند و برخی از انواع سردرد نیز با علائم چشمی همراه هستند، اما در اکثر افراد مبتلا به سردرد نتیجه معاینه چشم کاملاً طبیعی است.

به هر حال اگر به علت ابتلا به سردرد درصدد مراجعه به پزشک هستید بهتر است به خصوصیات سردرد خود دقت کنید، چون این خصوصیات می&zwnj توانند در جهت یافتن علت بیماری به پزشک کمک کنند:

نوع و شدت سردرد: آیا درد خفیف است یا شدید؟ آیا درد حالت ضربان&zwnj دار دارد؟ شبیه برق گرفتگی است؟ با احساس سنگینی سر توأم است؟

زمان درد: آیا درد در زمان خاصی از روز بدتر یا بهتر می شود؟

محل درد: آیا سردرد بصورت منتشر در تمام سر احساس می شود یا آنکه فقط در منطقه خاصی (مثلاً پیشانی یا پشت چشم&zwnj ها) متمرکز است. آیا سردرد دو طرفه است یا فقط در یک طرف سر احساس می شود؟

مشکلات همراه: آیا در زمان بروز سردرد مشکلات دیگری هم ایجاد می&zwnj شود؟ مثلاً آیا تغییری در بینایی شما بوجود می&zwnj آید؟ آیا لکه&zwnj های تیره یا جرقه&zwnj های روشن می&zwnj بینید؟ احساس تهوع و استفراغ، سرگیجه، اشکریزش یا افتادگی پلک در زمان سردرد وجود دارد؟

عوامل تشدید کننده: آیا اقدام خاصی (مثلاً خم شدن، سرفه کردن) باعث بدتر شدن یا ایجاد سردرد می&zwnj شود؟ آیا مصرف غذای خاصی با ایجاد سردرد همراه است؟ آیا عوامل خاصی مثلاً نور شدید، بوهای خاص یا عوامل دیگر باعث شروع سردرد می&zwnj شود؟

شامل 34 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

هاله های بدن



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

ایدز یا نشانگان نقص اکتسابی ایمنی در اثر ویروسی به نام HIV (ویروس نقص ایمنی انسان) به&zwnj وجود می&zwnj آید.

از زمان آلوده شدن بدن به HIV تا بروز ایدز ممکن است ۶ ماه تا ده سال و یا بیش&zwnj تر طول بکشد در این مدت گرچه فرد به ظاهر سالم به نظر می&zwnj رسد، اما ناقل بیماری است و می&zwnj تواند افراد دیگر را آلوده کند. AIDS مخفف عبارت « نشانگان نقص ایمنی اکتسابی» به زبان انگلیسی است. بر اثر تخریب یاخته&zwnj های دستگاه ایمنی بدن ناشی از اچ آی وی، برخی بیماریها و عفونتها فرصت مبتلاء کردن انسان را پیدا&zwnj میکنند که موجب نشانه&zwnj ها و علائم متنوعی در بدن می&zwnj شود. برخی از این نشانه&zwnj ها اولین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در افراد بالغ جوانی دیده شد که دچار نقص های ایمنی مادرزادی نبودند و این تعجب پزشکان را برانگیخته بود. به همین لحاظ مجموعة این علائم را « نشانه&zwnj های نقص ایمنی اکتسابی» یا ایدز نام نهادند، چون نمی&zwnj توانستند آنرا به بیماری مشخصی نسبت دهند و هنوز اچ.آی.وی شناخته نشده بود. بنابراین ایدز مرحله&zwnj ای است که اچ.آی.وی مدتها (چندماه تا چند سال) در بدن حضور داشته و موجب تخریب اکثر یاخته&zwnj های دستگاه دفاعی بدن شده است و فرد مبتلاء مستعد بروز بیماریهای عفونی، سرطانها و مشکلات دیگر می&zwnj گردد.

شامل 14 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل