میکس فایل

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

سکولاریسم

حکومت سکولار

سکولاریسم به عنوان یک ارزش

فرانسه

دانش تنها مشیت در دسترس انسان است

ترکیه

ایالات متحده

سکولاریسم تربیتی

سکولاریسم به صورت عمومی به مفهوم ممانعت از دخالت دین در امور عمومی جامعه&zwnj است. این تفکر به صورت کلی ریشه در عصر روشنگری در اروپا دارد. ارزش&zwnj هایی مانند جدایی دین از سیاست ( جدایی کلیسا و حکومت) در آمریکا، و لائیسیته در فرانسه بر سکولاریسم بنا شده&zwnj است.

سکولاریسم اگرچه در ایران بیش&zwnj تر بار سیاسی دارد و به جای دشنام سیاسی به کار می&zwnj رود اما در پایه، معنایی معرفت&zwnj شناسانه دارد. از این رو، در نوشته&zwnj های سخته&zwnj تر از آن به عرف&zwnj گرایی ترجمه و تعبیر می&zwnj شد که اکنون واژه ی گیتی&zwnj گرایی به جای اش نشسته که برابرنهاده ی درخوری است اگر به پارسی سره علاقه&zwnj مند باشیم و معنای درست گیتی را-به ویژه آن گاه که رویاروی مینو می&zwnj نشیند- بدانیم.

واژه سکولاریسم (secularism) مشتق از کلمه لاتینى (seculum) به معناى گروهى از مردم است. در سرزمینهاى پروتستان نشین این کلمه تداول پیدا کرد و به معناى عالم دنیوى در مقابل عالم روحانى و معنوى به کار رفت. اما در کشورهاى کاتولیک نشین، نظیر فرانسه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه32

فهرست مطالب

مقدمه

2

تصویر، زبان و تفکر

2

جایگاه زبان و تفکر در جامعه بشری

7

رویکرد فیلسوفان وجودی به زبان

12

منابع

18

این مقاله نخستین بار در سایت ایران خبر منتشر شده است و سپس توسطل نویسنده برای انتشار در اختیار سپیدار نیز گذاشته شده است. (سپیدار)

مقدمه

شاید مهمترین مشخصه&zwnj ی انسان، زبان است. تا جایی که شاید بتوان گفت انسان زایشی است که در حوزه&zwnj ی زبان صورت گرفته است. نقش زبان در هویت انسانی از چنان وزنه&zwnj ای برخوردار است که بی&zwnj شک معادله&zwnj ی انسان با حذف فاکتورِ زبان تعریف شدنی نیست.

بخش اول این مقاله، تحت عنوان زبان تصویر و تفکر به حوزه زبان و اهمیت و نقش کلیدی آن در خودشناسی می&zwnj پردازد. بخش دوم با عنوان چتر، انعکاسِ تصویرِ باران است در ذهنِ انسان کوششی خواهد بود برای پرداختن به دو وازه&zwnj ی اطلاع و دانش، و بخش سوم این مقاله با عنوانِ هدایت و مدرنیسم به نقشِ صادق هدایت در تفکر مدرنیته و در حوزه&zwnj ی زبان فارسی خواهد پرداخت.





تصویر، زبان و تفکر



 یکی از پیچیده ترین پدیده&zwnj های دنیاهای پیرامونی ما رابطه&zwnj ی زبان با تصویر و چگونگی به وجود آمدنِ تفکر و مکانیزم های این پدیده&zwnj ی شگرف است. بازیگران این صحنه&zwnj ی پیچیده از یک طرف زبانِ گفتاری، زبانِ نوشتاری و زبان تصویری است، و از طرف دیگر، تصویر به عنوان عنصری مستقل. آنچه که مسلم است اینکه؛ همصدایی و یا چند صدایی زبان، تصویر و تفکر، امکان ایجاد فضاهایی در ذهنِ انسان را دارند که می&zwnj تواند بدون وابستگی به زمان، مکان و یا واقعیت به واقعیتی در ظرف ذهن تبدیل شود. هنگامی که گفتاری به وقوع می پیوندند یا اینکه نوشته ای نوشته می&zwnj شود این اتفاق فقط با تکیه به یک سری تصویرها است که می&zwnj تواند اتفاق بیفتد.

شاید بتوان تفکر را به کوششی در راستای معنا بخشی به تصویرها تعریف کرد. شاید تفکر فقط با حضور تصویر است که می&zwnj تواند موجودیت پیدا کند. حضور تفکر بدون حضور تصویر غیر ممکن به نظر می&zwnj رسد. دیدن تصویرِ اسب می&zwnj تواند باعث یک سری فعل و انف



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
ویترای

ویترای یا هنر نقاشی بر روی شیشه

4صفحه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل