میکس فایل

۲۱ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آداب صحیح غذا خوردن

آداب صحیح غذا خوردن

قالب فایل : ورد ( word)

تعداد صفحه: 2

قابل ویرایش

درباره محصول: این تحقیق درمورد آداب صحیح غذا خوردن برگرفته از سخنان امام محمد غزالی می باشد که در دو صفحه ورد به صورت زیبا تقدیم شما می گردد.

مسائلی که در این تحقیق مطرح می شود:

فصل اول: مسایلی که پیش از خوردن لازم است رعایت شوند.

فصل دوم: مسایلی که در حین خوردن و نوشیدن لازم است که رعایت شوند. 

فصل سوم: آداب دسته جمعی غذا خوردن و مسایل مربوط به آن

 

با اطمینان از محتوای با ارزش این محصول را با بهای اندکی دانلود کنید.

 

 

 


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد فوتبال

تحقیق در مورد فوتبال

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه33

 

فهرست مطالب

 

تاریخچه فوتبال

منطقه موثر

نتیجه:

منطقه نامناسب

چگونه تکنیک خود را بهتر کنیم؟ قانون مناطق و زوایا تکل از مقابل با استفاده از کف پا

تکل از مقابل با استفاده از درون پا

فوتبال یک بازی با توپ است که بین دو گروه یازده نفره صورت می گیرد، که هر یک قصد دارند با زدن گل های بیشتر به حریف خود، برنده شوند. فوتبال غالباً توسط پاها بازی می شود، اما ممکن است بازیکنان از هر عضو دیگری به جزء دست و بازویشان برای حرکت دادن توپ استفاده کنند. دروازه بان از این قاعده مستثنی است، و تنها عضوی از تیم است که می تواند در زمین بازی توپ را در دست بگیرد.

آنچه در نزد مردم به عنوان فوتبال شناخته شده است ورزشی است که ملل انگلیسی به آن (Soccer) یا (Association) می گویند و با آن چه آمریکایی ها و کانادایی ها به آن فوتبال می گویند ، فرق دارد و بسیار ساده تر و عملی تر است .

فوتبال بدون شک جذاب ترین و پر طرفدارترین ورزش دنیا است . بیشتر مردم جهان در اندک مدت شیفته فوتبال می شوند . حتی کودک خردسال همین که توپ را می بیند ، به طرفش می دود و آن را با پا می زند . اکثر جوانان و بزرگسالان علاقه مند به فوتبال برای گذراندن اوقات فراغت خود ، به این بازی روی می آورند و


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • ۰
  • ۰

A Mutual Resonance Shielding Model Consistent with Ribon Subgroup Equations

عنوان مقاله:

A Mutual Resonance Shielding Model Consistent with Ribon Subgroup Equations


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

پایان نامه رشته حقوق با موضوع قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج

پایان نامه رشته حقوق با موضوع قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج

 

 

 

 

 

 

 

در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته حقوق با موضوع قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:

 

پیشگفتار:

احکام ثانویه درکنار احکام اولیه دو تقسیم بندی عمده از احکام را نشان می دهند. و عبارت است از حکمی است که بر موضوعی به وصف اضطرار، اکراه و دیگر عناوین، عارضی بار می شود. و سبب نامگذاری چنین حکمی به حکم ثانویه آن است؛ که در طول حکم واقعی اولی قرار دارد.

ما در این پژوهش به بررسی قواعد فقهیه ای که از آن ها احکام ثانویه استنباط می شود، می پردازیم. و از آنجایی که قواعد فقهیه ای که از آن ها احکام ثانویه استنباط می شود، فراوان هستند و پژوهش ما حوصله به چالش کشیدن همه آنها را ندارد لذا ما به قواعد فقهیه ای که از آن ها در حقوق استفاده می شود، می پردازیم. بنابراین از پرداختن به قواعد فقهیه ای مانند «تقییه»، که بیشتر ویژه عبادات است، خودداری می کنیم. هر چند در حقوق جدید قاعده تقییه» در مباحث حقوق عمومی می تواند جای زیادی برای بحث کردن داشته باشد.

و از آنجایی که بررسی قواعد فقهیه ای که از آنها احکام ثانویه استنتاج می شود، کاری است که موضوع چندین کتاب و رساله دانشگاهی می تواند باشد، لذا ما به بررسی 3 قاعده مهم و بنیادین و پر کاربرد، عسروحرج و لاضرر و مقدمه حرام، حرام است، می پردازیم. و از پرداختن به قواعد اکراه و اضطرار و … نیز پرهیز می کنیم، و از آنجایی که حدود و ثغور و شرایط اجرا و به کارگیری این احکام به طور مفصل در کتب قواعد فقه و در کتابی به عنوان احکام ثانویه بررسی شده است، لذا صلاح کار را در این دیدم که پس از معرفی اجمالی این 3 قاعده فقهی، به کاربرد و موارد استفاده این قواعد در حقوق بسنده کنم. این پیشنهاد از طرف استاد هم مورد استقبال قرار گرفت. اما واقعیت این است که من زجر و رنجی عظیم در این کار کشیده و کاری که انجام گرفت، بیش از هر پژوهش دیگری، که تا اکنون انجام داده ام، توانست رضایت خاطر مرا جلب کند. هر چند کاری که انجام گرفته شده، به علت نو پا بودن رهرو و هموار نبودن راه خالی از اشکال نیست، و نیازمند نقادی، اهل فن می باشد، اما کاری جانانه و شایسته صورت پذیرفت.

 

سؤال اصلی: مصادیق احکام ثانویه، قواعد لاضرر و عسروحرج و مقدمه حرام، حرام است در قوانین ایران کدام مواد هستند؟

فرضیه اصلی: به این پرسش در خلال متن می پردازیم

ضرورت پژوهش:

از آنجایی که قواعد فقهیه ای که احکام ثانویه از آنها استنتاج می شود به طور مفصل و گاهی هر قاعده به طور جداگانه به صورت کتاب مستقلی بحث شده است اما هیچ گاه موارد و مصادیق این قواعد به طور کامل در قوانین بحث نشده است. لذا از این نظر نوعی تجرد گرایی در بین نویسندگان دیده می شود و نیز با انجام این پژوهش بیشتر مصادیق این قواعد مورد بررسی در قانون مشخص شده که یک کاسه کردن و گردآوری همه آنها در پژوهش های علمی آینده می تواند راهگشا و صرفه جویی در وقت باشد.

پیشینه پژوهش:

تا کنون هیچ پژوهشی صورت نگرفته که در آن به بررسی موارد و مصادیق قواعد فقهیه ای که از آنها در قانون و حقوق بپردازد. اما در برخی از کتب قواعد فقهیه ای به برخی از مصادیق آنها اشاره شده است.

ساماندهی پژوهش ‌ما: این پژوهش را در دو بخش، بحث می‌کنیم. 1) کلیات 2) بررسی قواهد فقیه مذکور در مبحث نخست به کلیات می‌پردازیم. و در بخش دوم به بررسی 3 قاعده لاضرر و عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است.

1)کلیات :

1-1-پیشینه تاریخی صدور حکم ثانویه:

بدیهی است که شناخت صحیح و عمیق مسائل علمی مستلزم وقوف و آگاهی به سیر تاریخی آن است. دانستن منشأ پیدایش و روند تحولاتی که در طول زمان داشته است، کمک شایانی به شناسایی دقیق آن می کند. از این رو است که این مبحث به نظر ضروری می رسد. و در حد امکان دربارۀ آن بحث می کنیم.

طبیعتاً در ریشه یابی احکام اسلامی باید به صدر اسلام، و در دوران مشخص پیامبر اکرم(ص) برگردیم، و اولین پرسش در این زمینه این است که آیا حکم ثانوی امضایی است یا تأسیسی؟ آیا پیش از شریعت مبین اسلام و در بین اعراب جاهلی مرسوم بوده است و رسول اکرم آن را امضاء و تأییدفرمودند یا این که حکمی است که با پیدایش آیین محمدی (ص) در جریره العرب به وجود آمده و تأسیس گشته؟

شک نیست که حتی در بین اعراب جاهلیت نیز آنجایی که مصلحت اقتضاء می کرد، برخی آداب و رسوم برخی آداب و رسوم بر بعضی دیگر مقدم داشته می شد و در شرایط بین دو امر مهم، مهمتر را ترجیح می دادند. اما این که چنین مواردی به تأیید رسول الله (ص) رسیده باشد یا خیر؟ امری مهم است که نظر قاطع داشتن در این زمینه محتاج به بررسی های دقیق و عمیق است که خارج از حوصله این پژوهش است.

آنچه مسلم است این است که موارد عمل به حکم ثانویه، از طرف رسول الله بارها و بارها اتفاق افتاده است. از جمله آن می توان به قضیه «سمره بن جندب» اشاره کرد. در جایی که موجب اضرار مرد انصاری می گشت و حضرت دستور به کندن درخت او از خانه مرد انصاری دادند. و قاعده مهم فقهی «لاضرر و لاضرار فی الاسلام» در همان قضیه صادر شد. که بحث پیرامون آن در آینده خواهد آمد. در آنجا رسول اکرم (ص) با توجه به اعتقاد و احترام به حدود ملکیت اشخاص بر ما یملک، خود و این که انسان مسلط بر اموال خویش می باشد، و به هر نحوی که بخواهد، می تواند آن را به کارگیرد؛ اما در عین حال حکم به ازاله این تسلط و ملکیت می نماید . چرا که موجب ضرر رساندن به دیگری می شود. یعنی نفی ضرر زدن به دیگری را مقدم بر قاعده تسلط انسان بر اموال خویش اعلام می دارند و بدین ترتیب قاعده کلی تأسیس می گردد و آن این که اجرای احکام اسلامی که دروهله اول، جواز آن صادر شده است، و وجه شرعی دارد. چنانچه موجب ضرر دیگری را فراهم کند، انجام آن دیگر قانونی نخواهد بود و حکم اولیه از درجه اعتبار ساقط است و باید به حکم دیگری عمل کرد. نمونه دیگر در زمان پیامبر اکرم(ص) این که حضرت برای مصرف و استفاده آب در شهر مدینه و اطراف آن چراگاههای دستورات خاصی دارند و محدودیت ویژه ای را در مصرف آب و چگونگی بهره برداری از چراگاههای اطراف مدینه اعمال نمودند. در حالی که حکم اولیه در استفاده از آب انهار و زمین هایی که مالکی ندارد، و چیزهایی از این قبیل، جواز استفاده برای عموم و بدون محدودیت بوده است. اما با توجه به شرایط خاص زمانی و مکانی، نبی اکرم(ص) حکم را دراین مسأله تغییر داده و حکم جدیدی را به مرحله اجرا گذاردند[1]. نمونه دیگری از دوران حکومت امام علی بن ابی طالب علیه السلام معروف ومشهوراست :امام درزمان حکومت خود بر اسب ها نیز مالیات زکات را وضع نمودند. در حالی که پیامبر(ص) زکات را فقط در انعام سه گانه (گاو و گوسفند و شتر) مقرر کرده بودند. حکم زکات از احکام اولیه و اسلام است و متعلقات و موارد مصرف آن نیز کاملاً مشخص است. با این حال می بینیم که مولاعلی­بن­ابی­طالب در حکم اولیه آن تصرف نموده و حکم جدیدی مبتنی بر «زکات بر اسب» را نیز بدان منضم می نمایند. نکته مهم در مسأله زکات، انطباق آن با شرایط کنونی جامعه ما است، در صورت تعمیم موارد و متعلقات زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد گردید. به راستی اگر علی (ع) در زمان ما مجری احکام اسلامی و زمامداری بود، حکم زکات را به چه صورت عملی می ساخت؟


(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد جمع بندی سیستم های حسابداری

تحقیق در مورد جمع بندی سیستم های حسابداری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه18

 

فهرست مطالب

 

  • کاربردهای سیستم های حسابداری:
  • کاهشهای هزینه:
  • بکارگیری ظرفیت:
  • budgeting محلی:
  • گزارش دهی مالی خارجی:
  • ا رزیابی فهرست اموال:
  • تصمیمات (مرتبط با) منبع خارجی:‌
  • اصلاح فرآیند:
  • قیمت گذاری:
  • حسابداری Scrap .
  • سود تولید:‌
  • جمع بندی و نتیجه گیری:‌

فصل 18:

«جمع بندی سیستم های حسابداری»

تاکنون در این بخش از کتاب تمرکز خود را بر روی 9 روش جمع بندی و دخالت اطلاعات حسابداری قرار داده ایم. هر یک می توانند در مرحله ای و حالتی مفید باشند و اثر بهتری داشته باشند. اما اطلاعات نادرست سبب کسب نتیجه نامطلوب می شود. در این بخش مرور مختصری بر این سیستم های حسابداری انجام داده و در مورد حالات و شرایط هر یک بحث می کنیم.

  • مرور مختصر سیستم های حسابداری:

در این بخش یک جمع بندی از سیستم های حسابداری ذکر شده در فصول قبلی را ارائه می کنیم. هر جمع بندی شامل یک توضیح در مورد سیستم و نقش آن در عملکرد حسابدار هزینه می باشد. همین طور نحوه استفاده از اطلاعات کلی حاصل بیان شده است.

حسابداری شغلی یکی از متداولترین سیستم های مورد استفاده است که در هزینه های شرکت می تواند نقش عمده ای ایفا کند. همانند اکثر هزینه ها که ممکن است مستقیماً به کار گرفته شوند برخی دیگر از هزینه ها جزء هزینه های Pool محسوب شده و پس از آن برای انجام یک کار، صرف می شوند. سیستم های جمع آوری اطلاعات همانند اکثر هزینه ها بایستی برای انجام فعالیت جهت


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر فرهنگ جامعه

 

 چرایی و چگونگی فرهنگ
اگر فرهنگ را به معنی کوشش‌های انسان برای ارضاء نیازهای خود و غلبه بر طبیعت بدانیم آنگاه می‌توانیم آن را به دو قسمت فرهنگ مادی و فرهنگ غیر مادی یا معنوی تقسیم کنیم. فرهنگ مادی , شامل اشیاء قابل لمس است مثل مسکن ,وسایل زندگی , وسایل و ابزار و دوات هواپیما , اتومبیل , ماشین آلات , در عناصر فرهنگ آنچه را که مادی نیست فرهنگ معنوی گویند هنر ,زبان , ادبیات , فلسفه ، سیاست, افکار و عقاید , نحوه فکر و استدلال قوانین و علوم در این زمینه جای می‌گیرند.
فرهنگ مادی و غیر مادی بیک نسبت و آهنگ پیشرفت نمی‌کنند بلکه معمولاً فرهنگ مادی سریعتر دگرگون می‌گردد از این رو شکافی بین این دو پدیده می‌آید که آن را پس افتادگی یا تاخر فرهنگی می‌نامند . به بیان دقیقتر تأخر فرهنگی ,پس افتادن یک عنصر فرهنگی از سایر عناصر است . فرهنگ معنوی بدنه اصلی یک فرهنگ ملی است . همین بدنه است که قدرت روحی و نیروی حیاتی یک ملت را مشخص می‌کند, همین بدنه است که باید به دل و جان در نگهداشت آن کوشید ,زیرا فرهنگ معنوی نقطه تعالی و فرازگاه حیات ملی است .
هر فرهنگ حاوی تعاریفی از حقایق موجود است که بر پایه آن، معارف مردمش را شکل می‌دهد, این مفاهیم شامل اعتقادات مذهبی , باورهای ساسی, اساطیر , تئوریهای علمی و امثال آن می‌گردد مثلاً در فرهنگ اسلامی اعتقاداتی در مورد خلقت انسان , آینده بشریت و ماهیت وجود و رابطه خالق با مخلوق و غیره وجود دارد .
ارتباط تکنولوژی با فرهنگ جامعه
از آنجا که مفاهیم از طریق زبان بعنوان یک واسطه در رابطه‌ای مستقیم با تفکرات و تجسمات انسانها از حقایق موجود است بدین جهت بسیاری از جامعه شناسان زبان را کلید درک مفاهیم ذهنی می‌دانند , به بیان دیگر افکار هر مردمی در قالب سمبل های صوتی و بعضی اوقات اشارات , تصویر , حرکات بدنی و امثال آن خلاصه می‌شود, این سمبل هاست که زبان هر قومی را تشکیل می‌دهد , بنابراین لغات صرفاً اصولی نبوده بلکه در آن افکار و تجربیات انباشته می‌باشند.
فرهنگ مادی هر جامعه همچنانکه گفته شد شامل مجموعه دست آوردهای مادی یا تکنولوژی آن جامعه است . یکی از جامعه شناسان بنام لوئیس منفرد در بحث از تکنولوژی و فرهنگ می‌نویسد :تکنولوژی در خارج از فرهنگ قرار نمی‌گیرد و بر عکس جزئی از آنست .
بعبارت دیگر تکنولوژی عنصری است از فرهنگ زیرا پیشرفت تکنولوژی کاملاً وابسته به پیشرفت علم است و در این زمینه جامعه شناسی کاملاً نشان داده است که پیشرفتهای علمی وابسته به ارزش ها و جهان بینی های خاص و یا در رابطه با جهت یابیهای مذهبی یک جامعه است .در این زمینه "ماکس وبر" در مطالعه علمی خود نشان داده است که پروتستانتیسم کالون در مقابل علم گرایش کاملاً مساعد و مناسب و فعالی داشته است تا کاتولیسیم .
به عقیده ماکس و بر در نظر پروتستانها , علم خداوند و مشیت های وی را نمی‌توان درک کرد مگر یا آگاهی بر کارهای خداوند . علمی که مورد توجه آنها قرار گرفت در ابتداء فیزیک و سپس سایر علوم طبیعی و خصوصاً ریاضیات بود. در آنها این امیدواری بود که از آگاهی تجربی قوانین الهی طبیعت پی به آگاهی در باره اساس و مبداء عامل برسند. بنابراین تفکر پروتستانی و فرهنگ طبقه بوروژو با در آمیختن, نهایتاً تاثیر عمیقی بر روی طرز فکر جامعه تکنولوژیک جدید نمودند و می‌توان تصدیق نمود که بدون چنین پیوندی بین مذهب و فرهنگ طبقه مسلط که در قرون هفده و هیجده اتفاق افتاد جامعه غربی با آنچه که امروز هست تفاوت بسیار زیادی داشت . عامل تکنیکی متغیری است قوی ولی اهمیت و تاثیر حقیقی تکنولوژی را بدون در نظر گرفتن کادر فرهنگی (فرهنگ معنوی )آن نمی‌توان درک نمود.
تکنوپولی
«تکنوپولی» (1) نام اثری است از نویسنده و منتقد فقید آمریکایی، نیل پستمن (2002ـ1931) که در بین آثار وی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی در این اثر، با رد نظریه خنثی بودن تکنولوژی، به تأثیرات و پیامدهای ورود و گسترش تکنولوژی در عصر جدید پرداخته و جامعه‌ی آمریکا و فرهنگ حاکم بر آن را ـ که به عنوان تمدن و فرهنگ اعلای بشر شناخته می‌شود ـ مورد نقد و بررسی قرار داده است. آنچه در پی می‌آید، خلاصه‌ای است از گفت‌وگوی «بریان لمب» با وی که به توضیح برخی مطالب و موضوعات این اثر پرداخته است.
آقای پستمن! به طور کلی، در این کتاب می‌خواهید به بیان چه چیزی بپردازید؟
امروز در فرهنگ آمریکا، شاهد تسلیم شدن نهادهای اجتماعی در مقابل حاکمیت، استیلا و سیطره‌ی تکنولوژی هستیم. به عبارت دیگر، این کتاب به نحوه‌ی شکل‌گیری و گسترش آیین جدیدی می‌پردازد؛ آیینی بر پایه‌ی این باور که پیشرفت و تعالی بشری و نوآوری‌های تکنولوژیکی یک موهبت است و بهشت در سایه‌ی تسلیم هر چه بیشتر در برابر تکنولوژی، قابل تحقق است.
در اینجا تعریف شما از تکنولوژی چیست؟
در این کتاب، نوعی الزام من را بر آن داشته است تا تعریف نسبتاً مبسوط‌تری از این مقوله داشته باشم و در این تعریف، نه صرفاً نظام ماشینی و نمادهای آن، هم چون تلویزیون و کامپیوتر را از این مقوله می‌دانم، بلکه فنون و تکنیک‌ها را نیز از مصادیق تکنولوژی می‌شناسم. در تعریف من از تکنولوژی، این گروه دوم «تکنولوژی‌های نامرئی» خوانده می‌شوند، چرا که عمده‌ی مردم، آنها را در حوزه‌ی نظام ماشینی نمی‌گنجانند. در این تعریف، تکیه بر آمارها، نظرسنجی‌ها و نیز الگوی بوروکراسی موجود، همه و همه جزیی از تکنولوژی‌اند و اصلاً هر راهکار و الگوی نظام‌مندی که از قابلیت تکرار برخوردار باشد و نگاه و تفکر آدمی نسبت به دنیای پیرامونش را به نحوی محدود سازد، جزیی از تکنولوژی است.
تلویزیون،تکنولوژی؛فرهنگ
سال‌ها پیش، صحبت مفصلی درباره‌ی تلویزیون داشتیم و حال این سؤال قابل طرح است که اصولاً تأثیر تکنولوژی بر تلویزیون و نیز تأثیر آن بر جامعه ما چیست؟
در مصاحبه پیشین، موضوع اصلی بحث، حول و حوش کتابی بود که به «تلویزیون» اختصاص داده بودم، در آن مصاحبه، دریافتم که شما فهم جامع و کاملی از تأثیر تلویزیون بر فرهنگ ما ندارید. درک مناسب، مستلزم آن است که به تلویزیون به مثابه نوعی از یک نظام آکنده از فنون و تکنولوژی که به فرهنگ ما شکل می‌بخشند، بنگرید. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد نسبت به آنچه که در حیات اجتماعی آمریکا اتفاق افتاده است، درک درستی داشته باشد، باید حتماً در مورد تلویزیون و البته مقولاتی دیگر همانند، فاکس، تلفن، دی‌وی‌دی و … که آدمی را از عرصه‌های اجتماعی به حاشیه می‌راند و آنها را در منازلشان نگه می‌دارد تا به نوعی خصوصی‌سازی در حیات آمریکاییان بینجامد، توجه کافی داشته باشد.
برخی با شنیدن این موضوع که در آینده، مردم با استفاده از تلویزیون، کامپیوتر و تلفن، می‌توانند در منازل خود نشسته و به خرید و فروش بپردازند، رأی دهند و از علایق سیاسی خود صحبت به میان آورند و دیگر برای انجام این امور نیازی به حضور در خیابان‌ها نداشته باشند، سخت به وجد می‌آیند. در چنین رهگذری است که فضایی شکل می‌گیرد که دیگر نیاز به ملاقات با هم‌نوعان وجود ندارد و این مجموعه از تکنولوژی‌هاست که ما را به نوعی حیات خصوصی و فردی فرو می‌برد و از دیگران منزوی می‌سازد. در حقیقت، تلویزیون در کنار دیگر تکنولوژی‌های این عصر، همه چیز را به نوعی از نو تبیین و تعریف می‌کند.
به عنوان مثال، تلویزیون مقوله‌ای به نام «مناظره» را به نوعی دیگر تعریف نموده است. همین که دو یا سه نامزد انتخاباتی در جلوی دوربین تلویزیون قرار می‌گیرند و به هر کدام در قبال سؤالی مشکل، دو دقیقه وقت برای جواب داده می‌شود و به مخالفین و منتقدین آنها یک دقیقه اجازه‌ی صحبت می‌دهند، چنین روندی را «مناظره» می‌نامیم! این خود تعریف جدیدی از این مقوله است که تلویزیون زمینه‌ساز آن بوده است. یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد تکنولوژی، بازنمایی و تعریف جدیدی است که این مقوله بر گستره‌ی «زبان» دارد. تکنولوژی با ارایه معانی متفاوت از واژگان قدیمی که عمدتاً هم بدون آگاهی ما صورت می‌پذیرد، زبان بشری را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.
به راستی این تأثیر، تأثیری خوب یا بد است؟
من در این اثر خود، عمیقاً به تأثیرات نامطلوب آن تکیه کرده‌ام و این نگاه در اکثر آثار من محسوس است.تکنولوژی، در واقع در کنار چیزهایی که برای شما به ارمغان می‌آورد، چیزهایی را از شما بازمی‌ستاند. هم‌اکنون در آمریکا گرایشی حاکم شده که ما را بر آن داشته تا با شادمانی فراوان به استقبال تکنولوژی رفته و سخت به ستایش آن بپردازیم (که البته یکی از دلایل اصلی تألیف این کتاب، همین دلیل بوده است) و از ارمغان‌هایش بگوییم، به طوری که هر آمریکایی، امروز می‌تواند درباره لیزر، کامپیوتر، تلویزیون و دیگر تکنولوژی‌های نوین، حداقل نیم ساعت برای شما صحبت کرده و به تعریف و تمجید از آنها بپردازد. اما کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند از آسیب‌های تکنولوژی صحبت کند. از همین رو است که من این اثر را از نقطه نظر دوم یعنی آسیب‌های تکنولوژی نوشته‌ام؛ آسیب‌هایی که با تغییر در نهادهای اجتماعی و رفتارهای روانی ما ملازم شده است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. البته این بدان معنا نیست که من از برخی از جنبه‌های مثبت تعدادی از تکنولوژی‌های جدید غافل مانده باشم.
شما در آثار خود، از مقوله‌ی «مذهب» زیاد سخن به میان آورده‌اید. اصولاً از دیدگاه شما تأثیر تکنولوژی بر مذهب چیست؟
باور و ایمان ما به تکنولوژی، باعث سست شدن معنویات زندگی بشری شده است. اصولاً تکنولوژی با نوعی خاص از عقلانیت ملازم می‌باشد که این نوع از عقلانیت، با افت معنویات همراه است. بله! تکنولوژی با خود شگفتی‌هایی به ارمغان می‌آورد، با هواپیما پرواز می‌کنیم، پنی‌سیلین بیماری‌های ما را درمان می‌کند و به کمک تلویزیون می‌توانیم جاهای دوردست را ببینیم. بنابراین و به واسطه‌ی همین ویژگی صریح و عینی تکنولوژی است که به آن جایگاه خاصی می‌بخشد. اینها در واقع نمادهایی از توانایی‌هایی است که بشر پیشین گه‌گاه با عبادت و ایمان به خدا می‌توانست بدان‌ها دست یابد؛ اما امروزه با اتکای به تکنولوژی و به مدد ابزار نوین، هر کسی می‌تواند به آنها نایل آید.
من در این اثر بر آن بوده‌ام تا آغاز این روند، یعنی قرن هفدهم را که بشر در آن با اعتقاد به پیشرفت و با استفاده از تکنولوژی، نگاه دینی‌اش تضعیف شد، مورد بررسی قرار دهم. قرن هفدهم، آغاز تغییر در باورها و نگرش‌های دینی بشر بود. بشر عصر مدرن، همواره بر این عقیده بود که اگر بتواند نظام ماشینی پیشرفته و کارآمدتری را بسازد و به فنون پیچیده‌تری دست یابد، می‌تواند خود را به سعادت جاودانه برساند. هم‌اکنون افراد متعددی حتی بر این عقیده پافشاری می‌کنند که می‌توانیم با اتکای به تکنولوژی، بر مسأله مرگ نیز چیره شویم؛ مسأله‌ای که همواره مشکل غایی بشریت بوده و در نظام‌های دینی ما نیز همواره از جایگاهی خاص برخوردار بوده است. اصلاً من بر این عقیده‌ام که یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظام دینی ما، یاری رسانیدن آن به ما در مواجهه با اندیشه‌ی مرگ است.
اما در نظام تکنولوژیک، بشر احساس نیاز و اتکای به چیزی به نام عقیده و باور را ندارد. با تکیه به علم و تکنولوژی است که ما می‌توانیم آدمی را به نحوی منجمد سازیم تا در آینده، راهی برای درمان بیماری‌ای که می‌تواند عامل مرگ وی باشد، بیابیم و بدین شکل او را درمان کنیم، اما توصیه‌ی من درباره‌ی این نگاه، آن است که هیچ نگرانی‌ای به خود راه ندهید و تنها ایمان خود را به باورهای مذهبی حفظ کنید.
اما نکته‌ دیگری که باید بدان اشاره کنم و در اثر خود به آن پرداخته‌ام، نحوه‌ی حضور و تأثیرگذاری مظاهر تکنولوژی در عرصه جامعه است. همین طور که در این اثر هم اشاره کرده‌ام، اگر در اواسط قرن پانزدهم، صنعت چاپ جای خود را در اروپا باز کرد، پس از گذشت پنجاه سال، دیگر شما یک اروپا به علاوه‌ی صنعت چاپ ندارید بلکه شما یک اروپای جدید دارید؛ زیرا همه چیز از نظام‌های سیاسی گرفته تا نظام‌های مذهبی و دینی موجود از آن متأثر شده‌اند.
اگر در سال 1964، تلویزیون به داخل منازل آمریکایی‌ها رفت، دیگر در سال 1960 یک آمریکا به علاوه‌ی تلویزیون ندارید، بلکه یک آمریکا جدید وجود دارد؛ آمریکایی که تحت تأثیر تلویزیون، روابط اجتماعی‌اش تغییر یافته و نگرش مردمانش نسبت به مقوله‌ای همچون «کودکی» عوض شده است. این آمریکای جدید، آمریکایی است با نظام سیاسی متفاوت، آمریکایی که حتی واژگان کهن زبان مردمش تحت تأثیر تلویزیون، معانی جدیدی به خود گرفته است. به صنعت چاپ اشاره کردم. با گذشت سیصد سال از ورود این صنعت، فرهنگ غربی گام به گام خود را با آن همراه و همگام ساخت تا این که توانستیم الگوهای نوینی از حیات اقتصادی، اندیشه‌‌های بدیع سیاسی، باورهای جدید و بالاخره نظام آموزشی متفاوتی را شکل دهیم و این تغییرات، همه و همه متأثر از صنعت چاپی بوده است، اما وضعیت امروز ما واقعاً متفاوت است، چرا که تکنولوژی‌های بی‌شمار جدیدی به عرصه‌ی اجتماع پا گذاشته‌اند و همراهی و همگامی ما با آن، به تغییرات گسترده‌ای در موجودیت ما می‌انجامد.

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   16 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

طرح توجیهی ظروف تفلون

طرح توجیهی ظروف تفلون

معرفی محصول :
ظروف تفلون عبارت است از ظرفی که با آلومینیوم با آلیاژی مشخص که ابتدا به صورت ورق درآمده و در مراحل مختلف تولید فرم و پس از آن به وسیله رزین به خصوص به نام تفلون آغشته می گردد و پس از آن در کوره با درجه و حرارات معینی استحکام و مقاومت دائمی پیدا می کند .

فهرست :
مقدمه
فصل اول : کلیات و سوابق
معرفی‌ اجمالی‌ پروژه‌
معرفی‌ محصول‌
سوابق‌ تولید محصول‌
کاربرد محصول‌
فصل دوم : طراحی تولید
فرآیند تولید
انبار کردن‌ مواد اولیه‌
برشکاری‌
پرسکاری‌
پولیش‌
سوراخکاری‌
مونتاژ
بسته‌ بندی‌
انبار کردن‌ جهت‌ ارائه‌ به‌ بازار
نمودار تولید
مواد اولیه‌ و منابع‌ تأمین‌ آن‌
ابزار و ماشین‌ آلات‌ و منابع‌ تأمین‌ آن‌
برنامه زمان بندی طرح
طرح‌ استقرار ماشین‌ آلات‌
ظرفیت‌ تولید
پلان سالن تولید
جایابی‌ و محل‌ اجرای‌ طرح‌
فصل سوم : نیروی انسانی
نیروی‌ انسانی‌ مورد نیاز
شرح‌ وظایف‌ پرسنل‌
مدیریت‌
مدیر داخلی‌
مهندس‌ تولید
تکنسین‌ تولید
پرسنل‌ فنی‌
کارگر تولید
اداری‌ و مالی‌
کارگر ساده‌ خدماتی‌
حقوق‌ و دستمزد
سازماندهی‌ نیروی‌ انسانی‌
فصل چهارم : زمین و ساختمان
زمین‌ مورد نیاز
ساختمانهای‌ واحد تولید
انبار مواد اولیه‌
انبار محصول‌
ساختمانهای‌ واحد خدمات‌ و پشتیبانی‌
ساختمان‌ اداری‌
پلان‌ طرح‌
فصل پنجم : انرژی و تاسیسات
انرژی‌ برق‌
آب‌
سوخت‌
ارتباطات‌
تأسیسات‌ حرارتی‌
تهویه‌
فصل ششم : محاسبات مالی طرح
سرمایه‌ کل‌ طرح‌ و منابع‌ تأمین‌ آن‌
سرمایه‌ ثابت‌ طرح‌
محاسبه‌ سرمایه‌ در گردش‌ طرح‌
محاسبه‌ هزینه‌ های‌ تولید سالیانه‌
هزینه‌ های‌ استهلاک‌
هزینه‌ های‌ تعمیر و نگهداری‌
هزینه‌ های‌ انرژی‌
هزینه‌ های‌ حقوق‌ و دستمزد
مواد اولیه‌ و منابع‌ تأمین‌ آن‌
قیمت‌ تمام‌ شده‌ محصول‌
قیمت‌ فروش‌ محصول‌
هزینه‌ های‌ ثابت‌ و متغیر طرح‌
محاسبه‌ نقطه‌ سر به‌ سر تولید
محاسبه‌ دوره‌ برگشت‌ سرمایه‌
محاسبه‌ سود ناخالص‌
محاسبه‌ سود خالص‌ طرح‌
توجیه‌ اقتصادی‌ طرح‌
منابع‌ مأخذ


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

پاورپوینت گیاه دارویی بوقناق 18 اسلاید

پاورپوینت گیاه دارویی بوقناق  18 اسلاید
—
—بوقناق
—نام علمی: Eryngium billardieri
—نام انگلیسی: Billardieres Eryngo
—خانواده: Apiaceae
مشخصات گیاهشناسی:
—گیاهی است که ارتفاع آن 200-50 سانتیمتر است ، ساقه آن مثلثی ، پوشیده از تارهای پنبه‌ای به رنگ سفید و آبی روشن است. تمام قسمتهای ساقه و شاخه‌ها بالدار است و در کناره و نوک آنها خار وجود دارد. برگهای آن بزرگ ، دراز ، بیضی با کناره‌ی خاردار و گلها بنفش به شکل یک طبق ضخیم و متراکم است که گلها در آن قرار دارند و منتهی به خار هستند و در انتهای ساقه‌ی گل دهنده در تابستان ظاهر می‌شوند. تخم آن ریز ، مثلثی شکل ، خاکستری رنگ و طعم آن شیرین است.

دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله بانکداری بدون ربا

دانلود مقاله بانکداری بدون ربا

در قانون عملیات بانکی بدون‌ربا که از ابتدای سال 1363 در کشور به مورد اجرا گذاشته شد، جایگاه بانک به عنوان مؤسسه‌ای پولی یا مالی تعریف نشده است، اما با مطالعه اهداف و وظایفی که برای آن شمرده شده، پی می‌بریم که قانونگذار، بانک را مؤسسه‌ای جامع می‌پندارد که همه فعالیت‌های مربوط به مؤسسات پولی و مالی را انجام می‌دهد. در حال حاضر انواع سپرده‌ها در نظام بانکداری ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ سپرده قرض‌الحسنه جاری، سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز و سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار.

سپرده قرض‌الحسنه جاری از جهت ماهیت حقوقی و نحوه عملکرد مانند سپرده دیداری در بانک‌های سنتی است. سپرده پس‌انداز از سپرده‌های رایج نظام بانکی ربوی است و ویژگی آن این است که اشخاص حقیقی و گاه حقوقی، وجوه مازاد بر هزینه‌های جاری خود را برای مدت نامعین به چنین حسابی واریز کرده و در قبال آن دفترچه پس‌انداز دریافت می‌کنند تا به هنگام نیاز وجوه مذکور را دریافت کنند. در بانک‌های سنتی عموماً به اینگونه سپرده‌ها بهره تعلق می‌گیرد. در بانکداری بدون‌ربا پرداخت بهره ممنوع است، لیکن  برای تشویق سپرده‌گذاران، اولویت‌ها، امتیازات و جوایزی در نظر می‌گیرند.

شامل 24 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران