میکس فایل

  • ۰
  • ۰

مقاله جامعة اسلامی

مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:38

فهرست و توضیحات:

چکیده

تعریف ارتداد

ارتداد از دیدگاه قرآن

ارتداد از دیدگاه روایات

ارتداد از دیدگاه فقیهان

تقاضای قانونی شدن ارتداد

تعریف ارتداد راغب اصفهانی درکتاب: « المفردات فی ا لفاظ القرآن» می&zwnj گوید: « الارتداد و الرده الرجوع فی&zwnj الطریق الذی جاء منه لکن الرده تختص بالکفر و الارتداد یستعمل فیه و فی غیره قال الله تعالی: « ان الذین ارتدوا علی ادبارهم» و قال: « یا ایهالذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه» و هوالرجوع من الاسلام الی الکفر و کذلک، من یرتدد منکم عن دینه فیمت و هو کافر» راغب اصفهانی معتقد است که منظور از ارتداد و بازگشت به عقب، برگشت از اسلام به کفر است.

احمد بن محمد المقری در « المصباح المنیر» می&zwnj گوید: « ارتدالشخص رد نفسه الی الکفر والاسم الرّدة» طریحی در مجمع البیان گفته است: « المرتد من ارتد عن الاسلام الی الکفر و هو نوعان فطری وملی.. و الردة بالکسروالتشدید اسم من الارتداد، و اصحاب الردة علی ما نقل کانوا علی صنفین: صنف ارتدوا عن الدین و کانو طائفتین احدهما اصحاب مسیلمة والاخری ارتدوا عن الاسلام و عادوا الی ماکانوا علیه فی&zwnj الجاهلیة... و النصف الثانی لم یرتد واعن الایمان و لکن انکروا فرض الزکوة وزعموا ان « خذ من امالهم» خطاب خاص بزمانه(ص)»



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-106086-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d8%a9-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c/
  • ۹۵/۰۶/۲۹
  • miks tech

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی