
ارتباط موثر با بازار هدف
چکیده:
در کشور ما ، با وجود اینکه تبلیغات مذهبی از سابقه دیرینه&zwnj ای برخوردار است، اما باید اذعان کرد که در گذشته&zwnj های نه&zwnj چندان دور، نگاه افراد به تبلیغات تجاری، مناسب نبوده، از آن به عنوان یکی از ابزارهای دنیای سرمایه&zwnj داری یاد می&zwnj کردند.
اگر این موضوع، یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب صنعت تبلیغات خوانده شود، سخنی به گزاف گفته نشده است.
به هر حال گذشت زمان، نیاز صنایع مختلف به تبلیغات را، روز به روز آشکارتر کرده و این امر باعث تغییر ذهنیت جامعه نسبت به تبلیغات شده است.
در حال حاضر در جامعه ایران، تبلیغات یکی از نخستین و اساسی&zwnj ترین ابزارهای رشد و توسعه&zwnj صنایع به&zwnj شمار می&zwnj آید، به گونه ای که بارها مشاهده می&zwnj شود که به هنگام ایجاد یک کسب و کار جدید، پیش از فراهم ساختن ملزومات سخت&zwnj افزاری، برنامه&zwnj های تبلیغاتی آن را تدوین می کنند.
متاسفانه مشاهده می&zwnj شود که این احساس نیاز مبرم به تبلیغات، به صورت مناسب پاسخ داده نمی&zwnj شود. به این صورت که صنایعی مانند:
گرافیک، IT، فیلم&zwnj سازی، خطاطی و ... به اشتباه به عنوان صنعت تبلیغات تعبیر شده&zwnj اند، غافل از اینکه این صنایع، تنها ابزارهایی در دست صنعت تبلیغات بوده، هسته&zwnj اصلی صنعت تبلیغات را متخصصان بازاریابی، به عنوان هدایت&zwnj کننده سایر متخصصان و ابزارهای گروه تبلیغاتی، تشکیل می&zwnj دهند.
نادیده گرفتن این هسته&zwnj اصلی و رهبر اقدامهای تبلیغاتی باعث شده که برنامه&zwnj های بازاریابی به صورت موثر و متناسب با شرایط صنایع و ویژگی&zwnj های مخاطبان طراحی نشده و حتی به خوبی به اجرا در نیاید.
بنابراین به نظر می&zwnj رسد ضعف عمده&zwnj اقدامهای بازاریابی که در کشور به انجام می&zwnj رسد، همانا عدم استفاده&zwnj جدی از متخصصان بازاریابی به معنای واقعی کلمه و به دنبال آن عدم طراحی اثربخش برنامه&zwnj های تبلیغات و اجرای مناسب آنهاست.
بر این اساس در این مقاله سعی شده است تا به صورت مختصر تئوری&zwnj های لازم برای طراحی و اجرای برنامه&zwnj های تبلیغاتی به عنوان ابزار برون&zwnj رفت اقدامهای تبلیغاتی صنایع کشور از وضعیت فعلی و حرکت آنها به سمت تبلیغات موثر و کارآمد، بیان شود.
به طور کلی تبلیغات یکی از ابزارهای برنامه&zwnj های ترویجی (Promotional Plans) به حساب می&zwnj آید. ابزارهای دیگر برنامه&zwnj های ترویجی عبارتند از:
فروش شخصی، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم.
در این مقاله از بین ابزارهای پنج&zwnj گانه برنامه&zwnj های ترویجی، تنها به ابزار تبلیغات پرداخته شده است.
تعداد صفحات: 9

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-1634-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%af%d9%81/
- ۹۵/۰۵/۲۴