
نظریه سازمانهای یادگیرنده
فهرست&zwnj مطالب&zwnj
زمینه&zwnj های&zwnj شکل&zwnj گیری&zwnj نظریه&zwnj سازمان&zwnj یادگیرنده&zwnj
نظریه&zwnj سازمان&zwnj یادگیرنده&zwnj
کشش&zwnj خلاق&zwnj : اصل&zwnj تلفیق&zwnj کننده&zwnj
رهبر به&zwnj عنوان&zwnj طراح&zwnj
رهبر به&zwnj عنوان&zwnj معلم&zwnj
رهبر به&zwnj عنوان&zwnj خدمتگزار
ساختن&zwnj دورنمای&zwnj مشترک&zwnj
نمایان&zwnj ساختن&zwnj و آزمون&zwnj مدلهای&zwnj ذهنی&zwnj
الگوهای&zwnj سیستمی&zwnj پایه&zwnj
ترسیم&zwnj شقوق&zwnj متعارض&zwnj استراتژیک&zwnj
روش&zwnj ستون&zwnj سمت&zwnj چپ&zwnj برای&zwnj نمایان&zwnj کردن&zwnj مدلهای&zwnj ذهنی&zwnj
معنای&zwnj واقعی&zwnj سازمان&zwnj یادگیرنده&zwnj
مدیریت&zwnj در سازمانهای&zwnj یادگیرنده&zwnj
اندازه&zwnj گیری&zwnj یادگیری&zwnj
مقدمه&zwnj
برنامه&zwnj های&zwnj بهبود مداوم&zwnj که&zwnj امروزه&zwnj نقل&zwnj محافل&zwnj مدیریتی&zwnj است&zwnj ، به&zwnj سرعت در تمام&zwnj سازمانها گسترده&zwnj می&zwnj شوند. مدیران&zwnj به&zwnj این&zwnj امید چنین&zwnj برنامه&zwnj هایی&zwnj را، که&zwnj بعضاً هزینه&zwnj های&zwnj گزافی&zwnj را نیز به&zwnj سازمان&zwnj تحمیل&zwnj می&zwnj کنند، در دستور کار قرارمی&zwnj دهند که&zwnj بتوانند در سازمان&zwnj توان&zwnj رقابت&zwnj در بازار جهانی&zwnj و مقاومت&zwnj در برابر پیچیدگی&zwnj های&zwnj روزافزون&zwnj را ایجاد کنند.
برنامه&zwnj ها و تکنیک&zwnj های&zwnj بهبود مداوم&zwnj بسیارمتنوع&zwnj اند، چنانکه&zwnj تنها تهیه&zwnj فهرستی&zwnj از عناوین&zwnj آنها نیز کار سختی&zwnj است&zwnj . متأسفانه&zwnj در این&zwnj وادی&zwnj تعداد شکست&zwnj ها به&zwnj مراتب&zwnj بیش&zwnj از پیروزیهای&zwnj بدست&zwnj آمده &zwnj است&zwnj .
نظریه&zwnj سازمانهای&zwnj یادگیرنده&zwnj ، که&zwnj ابتدا توسط تعدادی&zwnj از مدیران&zwnj هوشمند وبا تجربه&zwnj در محیط کسب&zwnj &zwnj و&zwnj کار به&zwnj صورت&zwnj عملی&zwnj مورد استفاده&zwnj قرار گرفته &zwnj و سپس&zwnj در محیط&zwnj های&zwnj دانشگاهی&zwnj توسط نظریه&zwnj پردازان&zwnj پرورش&zwnj داده&zwnj شده&zwnj است&zwnj ، به&zwnj دنبال یافتن&zwnj جواب&zwnj این&zwnj مسئله&zwnj است&zwnj .
بسیاری&zwnj از مدیران&zwnj از فهم&zwnj این&zwnj حقیقت&zwnj اساسی&zwnj که&zwnj بهبود مداوم&zwnj نیاز به&zwnj تعهدسازمان&zwnj به&zwnj یادگیری&zwnj مداوم&zwnj دارد، عاجزند. اساساً چگونه&zwnj می&zwnj توان&zwnj انتظار داشت&zwnj که سازمانی&zwnj بتواند به&zwnj پیشرفت&zwnj نائل&zwnj شود و افقهای&zwnj جدیدی&zwnj از فعالیت&zwnj و کار رافراروی&zwnj خود بگشاید، بدون&zwnj اینکه&zwnj بخواهد چیز جدیدی&zwnj یاد بگیرد.
حل&zwnj یک&zwnj مسئله &zwnj چالش&zwnj برانگیز، معرفی&zwnj محصولی&zwnj جدید و بازمهندسی&zwnj یک&zwnj فرایند تولید جملگی&zwnj نیاز به&zwnj مشاهده&zwnj جهان&zwnj به&zwnj طریقی&zwnj نو و تلاش&zwnj عملی&zwnj در جهت&zwnj اجرای&zwnj یافته&zwnj های&zwnj جدیددارند.
در فقدان&zwnj عنصر حیاتی&zwnj یادگیری،&zwnj سازمانها و افراد آنها تنها شیوه&zwnj های&zwnj کهنه&zwnj را - حداکثر با بیانهای&zwnj جدید - تکرار می&zwnj کنند
تعداد صفحات: 60

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-4263-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87/
- ۹۵/۰۵/۱۳